Obsługa osób niepełnosprawnych

    Obsługa osób niepełnosprawnych

    Obsługa osób niepełnosprawnych

    W myśl art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz.U. 2017 poz. 1824 ze zm.) Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Opolu informuje, iż osoby doświadczające trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się tj. osoby głuche i głuchoniewidome, w kontaktach z organami administracji publicznej mają prawo do:

    1. korzystania z pomocy osoby przybranej tj. osoby, która ułatwi porozumienie z osobą niepełnosprawną i udzielenie jej pomocy w załatwieniu spraw w organach administracji publicznej,
       
    2. usługi pozwalającej na komunikowanie się, udostępnionej przez organ administracji publicznej, polegającej na wykorzystaniu środków wspierających komunikowanie się tj. m.in.: korzystanie z poczty elektronicznej, przesyłanie faksów, korzystanie ze strony internetowej danej instytucji
    3. świadczenia w postaci usług tłumacza:
    • polskiego języka migowego PJM,
    • systemu językowo-migowego SJM,
    • sposobów komunikowania się osób głuchoniewidomych SKOGN.

    Izba Administracji Skarbowej w Opolu udostępnia następujące formy kontaktu:

    • poczta elektroniczna: sekretariat.ias.opole@mf.gov.pl
    • fax: 77 456 43 13
    • telefon: 77 454 00 67 do 70 lub 77 440 32 38
    • osoby, które chcą skorzystać z pośrednictwa tłumacza zobowiązane są do zgłoszenia tego faktu na co najmniej 3 dni robocze przed planowaną wizytą w Izbie Administracji Skarbowej w Opolu (z wyłączeniem sytuacji nagłych).

    Zgłoszenia należy dokonać na formularzu, którego wzór znajduje się poniżej.

    Zgłoszenie można przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu lub złożyć w Kancelarii Izby Administracji Skarbowej w Opolu, ul Ozimska 19, pok. nr 316.

    Świadczenie to jest bezpłatne dla osoby uprawnionej, będącej osobą niepełnosprawną w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz.U. 2018 poz. 511).

    W przypadku braku możliwości realizacji świadczenia, Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Opolu zawiadomi wraz z uzasadnieniem osobę uprawnioną, wyznaczając możliwy termin realizacji świadczenia lub wskazując inną formę realizacji przysługujących uprawnień.

    Pliki do pobrania

    bip

    Informacje o publikacji dokumentu

     
    Data utworzenia: 02.03.2017 Data publikacji: 02.03.2017 12:40 Data ostatniej modyfikacji: 18.07.2018 08:44
    Autor: Dyrektor Izby Administracji Skarbowej w Opolu Osoba publikująca: Justyna Bioły-Kobylańska Osoba modyfikująca: Agnieszka Jóźwin-Dalecka