«Powrót

Aktualizacja aplikacji Klient JPK 2.0. - rozwiązywanie problemów

Aktualizacja aplikacji Klient JPK 2.0. - rozwiązywanie problemów

Aktualizacja aplikacji Klient JPK 2.0. - rozwiązywanie problemów

W związku z zidentyfikowanymi utrudnieniami w wysyłce JPK_VAT przy wykorzystaniu Klienta JPK 2.0., poniżej komunikat z informacją jak wykonać aktualizację.

U podatników, którzy nie mają zaktualizowanej wersji aplikacji Klient JPK 2.0. mogą wystąpić utrudnienia przy wysyłce plików JPK_VAT, z uwagi na nieaktualny certyfikat klucza publicznego. Środowisko odrzuca wysyłane pliki z komunikatem 412 „Dokument nieprawidłowo zaszyfrowany".

W celu ręcznej aktualizacji certyfikatu w aplikacji Klient JPK 2.0 należy dokonać załadowania wyżej wymienionego certyfikatu do aplikacji, zgodnie z podręcznikiem użytkownika (str. 41), poprzez funkcjonalność: „Narzędzia -> Zarządzanie certyfikatami i kluczami symetrycznymi -> Załaduj certyfikat z pliku -> Otwórz i po wskazaniu pobranego wcześniej certyfikatu -> Zapisz certyfikat do bazy".
Ważne: po wczytaniu certyfikatu należy koniecznie wybrać „Zapisz certyfikat do bazy".

W celu weryfikacji poprawności wczytanego certyfikatu, można po wykonaniu ww. czynności wyjść z funkcjonalności „Zarządzanie certyfikatami i kluczami symetrycznymi" do ekranu:

Widok ekranu aplikacji Klient JPK 2.0

Następnie należy ponownie wejść do funkcjonalności „Zarządzanie certyfikatami i kluczami symetrycznymi" i wybrać przycisk „Załaduj aktualny certyfikat".

W efekcie w oknie „Zarządzanie certyfikatami" powinna pojawić się informacja o certyfikacie z dnia 22.08.2019 r.

Po wykonaniu aktualizacji certyfikatu należy wykonać wysyłkę pliku JPK_VAT.