«Powrót

Wniosek o zwrot środków z systemu viaTOLL – wyłącznie do końca września

Wniosek o zwrot środków z systemu viaTOLL – wyłącznie do końca września

Wniosek o zwrot środków z systemu viaTOLL – wyłącznie do końca września

Bramki autostradowe

Przypominamy o zbliżającym się terminie składania wniosków o zwrot kaucji za urządzenia viaBOX (OBU) oraz środków z umów zawartych w systemie viaTOLL.

Dyspozycję zwrotu środków pozostałych w wygaszonym systemie viaTOLL można złożyć do 30 września 2022 r.

Użytkownicy systemu viaTOLL mogą składać wnioski o zwrot kaucji lub sald (albo ich przeksięgowanie) w ciągu 12 miesięcy liczonych od 30 września 2021 r. Termin ten wynika z art. 12 ustawy z 6 maja 2020 r. o zmianie ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 1087 ze zm.) i upływa 30 września 2022 r.

W przypadku braku wniosku, po tym dniu wszystkie środki pozostałe na kontach w systemie viaTOLL oraz kaucje za urządzenia zostaną przekazane do Krajowego Funduszu Drogowego.

Jeżeli chcesz odzyskać zwrot kaucji za urządzenie lub środki z salda umowy viaTOLL na konto bankowe:

prześlij podpisany formularz (plik PDF; 532 KB) (link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym) reklamacyjny oraz zdjęcie OBU obrazujące jego kod kreskowy na adres kontakt@etoll.gov.pl (link otwiera nową wiadomość w programie obsługi poczty elektronicznej), aby uzyskać zwrot kaucji za urządzenie. Na jednym formularzu możesz dopisać dowolną liczbę urządzeń

Jeżeli chcesz przeksięgować środki z konta viaTOLL na konto rozliczeniowe w systemie e-TOLL (musisz już posiadać konto w e-TOLL):

lub

W MOK e-TOLL nie można zwrócić OBU w celu odzyskania kaucji.

Więcej informacji na stronie https://etoll.gov.pl/ciezarowe/rejestracja-w-e-toll/jak-wyrejestrowac-sie-z-viatoll/(link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).

Infolinia dla użytkowników

Informacje dotyczące zasad zwrotu środków z wygaszonego systemu viaTOLL można uzyskać w całodobowym Telefonicznym Centrum Obsługi Klienta e-TOLL. Kontakt z infolinią:

  • 800 101 101 - numer bezpłatny dla użytkowników telefonów stacjonarnych w Polsce,
  • +48 22 521 10 10 - numer płatny dla użytkowników telefonów komórkowych oraz dla użytkowników z zagranicy – opłata za połączenie zgodna z cennikiem operatora.

Pytania można również zadać korzystając z elektronicznego formularza na stronie etoll.gov.pl(link otwiera nowe okno w serwisie zewnętrznym).