Otrzymujemy od podatników kolejne sygnały o próbach wyłudzenia danych osobowych przez telefon.
Przypominamy, że konsultanci infolinii KIS i pracownicy KAS nie pozyskują od podatników informacji takich jak numer rachunku bankowego, numer PESEL/NIP czy numeru dowodu tożsamości.
Do Ministerstwa Finansów docierają kolejne sygnały o próbach oszustwa. Osoby podające się za konsultantów infolinii Krajowej Informacji Skarbowej lub pracowników Krajowej Administracji Skarbowej dzwonią do podatników i próbują pozyskać dane osobowe.
Przypominamy, że pracownicy administracji skarbowej nie wykonują takich telefonów i nie zbierają w ten sposób informacji. Dlatego w przypadku odebrania takiego połączenia nie należy podawać osobie dzwoniącej danych osobowych, numeru PESEL/NIP, numeru dowodu tożsamości lub numeru rachunku bankowego. Nie powinno się również przekazywać telefonicznie loginu i hasła do logowania w serwisie e-Urząd Skarbowy.
W okresie rocznego rozliczenia PIT oszuści próbujący wyłudzić dane od podatników działają ze wzmożoną aktywnością, dlatego przestrzegamy przed tego typu oszustwami i apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności.