«Powrót

Raty dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej

Raty dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej

Raty dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej

Wskazówki dla osoby, która chce złożyć wniosek o rozłożenie na raty

 

Możesz złożyć wniosek jeśli jesteś:

  • osobą, która otrzymała mandat, 
  • pełnomocnikiem osoby, która otrzymała mandat i posiadasz pełnomocnictwo,
  • przedstawicielem ustawowym niepełnoletniej osoby, która otrzymała mandat, 
  • opiekunem lub kuratorem ukaranego, który jest ubezwłasnowolniony całkowicie lub częściowo i posiadasz postanowienie sądu, z którego wynika, że jesteś opiekunem lub kuratorem 

Co musisz zrobić przed złożeniem wniosku

Zapłać opłatę skarbową w wysokości 10 zł na rachunek Urzędu Miasta Opola
03 1160 2202 0000 0002 1515 3249.

W opisie przelewu wskaż, że jest to :

  • opłata od decyzji o rozłożeniu na raty mandatu,
  • podaj swoje imię i nazwisko oraz PESEL.

Nie musisz płacić opłaty, jeśli do wniosku dołączysz aktualne zaświadczenie, że korzystasz z pomocy społecznej z tytułu ubóstwa.

Jakie dokumenty musisz złożyć

  • wniosek o rozłożenie na raty - pobierz wniosek,
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej w kwocie 10 zł od decyzji o rozłożeniu na raty, albo aktualne zaświadczenie, że korzystasz z pomocy społecznej z tytułu ubóstwa,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli korzystasz z pełnomocnika wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w kwocie 17 zł,
  • orzeczenie sądu o ustanowieniu kuratora albo opiekuna, jeżeli reprezentujesz osobę, która jest ubezwłasnowolniona całkowicie lub częściowo,
  • oświadczenie o stanie majątkowym - pobierz oświadczenie,
  • kopie dokumentów, które potwierdzają sytuację zdrowotną (np. orzeczenie o niepełnosprawności), pozycję na rynku pracy (np. umowa o pracę, zaświadczenie o statusie bezrobotnego, legitymacja emeryta lub rencisty) oraz inne dochody i wydatki (np. faktury lub paragony zakupu leków, usług telefonicznych, Internetu),
  • kopię odcinka C mandatu, który otrzymałeś.

Ważne!

Pamiętaj, że:

  • potrzebujemy kompletu dokumentów, aby prowadzić sprawę,
  • musisz podpisać wniosek i oświadczenie o stanie majątkowym,
  • we wniosku warto podać numer telefonu, pod którym jesteś dostępny, oraz adres mejlowy, z którego korzystasz,  
  • wniosek możesz złożyć w każdym czasie, wtedy, kiedy tego potrzebujesz.

Jak złożyć wniosek

Wniosek z dokumentami możesz:

  • przesłać pocztą – na adres: Centrum Mandatowe w Nysie, ul. Stanisława Moniuszki 9-10, 48-300 Nysa,
  • elektronicznie – za pośrednictwem ePUAP na nr: /glhcw67482/skrytka
  • elektronicznie – na portalu eUrząd Skarbowy w zakładce ZŁÓŻ DOKUMENT akcja PISMO OGÓLNE
  • złożyć osobiście lub przez pełnomocnika

Postępowanie prowadzi Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Opolu (dalej: Naczelnik).

Decyzja o przynaniu rat jest uznaniowa. Każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. Nie zawsze otrzymasz raty. Przy podejmowaniu decyzji, Naczelnik oceni, czy będziesz w stanie spłacać mandat w ratach. Weźmie pod uwagę:

  • kwotę, o rozłożenie której wnioskujesz,
  • Twoją sytuację materialną, rodzinną i zdrowotną,
  • ilość rat, ich wysokość oraz terminy płatności, które zaproponujesz we wniosku.

 

Pliki do pobrania