«Powrót

Umorzenie grzywny z mandatu dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej

Umorzenie grzywny z mandatu dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej

Umorzenie grzywny z mandatu dla osób, które nie prowadzą działalności gospodarczej

Wskazówki dla osoby, która chce złożyć wnioseko umorzenie grzywny z mandatu   
 

Możesz złożyć wniosek jeśli jesteś:

  • osobą, która otrzymała mandat, 
  • pełnomocnikiem osoby, która otrzymała mandat i posiadasz pełnomocnictwo,
  • przedstawicielem ustawowym niepełnoletniej osoby, która otrzymała mandat, 
  • opiekunem lub kuratorem ukaranego, który jest ubezwłasnowolniony całkowicie lub częściowo i posiadasz postanowienie sądu, z którego wynika, że jesteś opiekunem lub kuratorem 

Co musisz zrobić przed złożeniem wniosku

Zapłać opłatę skarbową w wysokości 10 zł na rachunek Urzędu Miasta Opola
03 1160 2202 0000 0002 1515 3249.

W opisie przelewu wskaż, że jest to :

  • opłata od decyzji o umorzeniu grzywny z mandatu,
  • podaj swoje imię i nazwisko oraz PESEL.

Nie musisz płacić opłaty, jeśli do wniosku dołączysz aktualne zaświadczenie, że korzystasz z pomocy społecznej z tytułu ubóstwa.

Jakie dokumenty musisz złożyć

  • wniosek o umorzenie grzywny z mandatu (pobierz wniosek),
  • dowód zapłaty opłaty skarbowej w kwocie 10 zł od decyzji o umorzeniu grzywny z mandatu, albo aktualne zaświadczenie, że korzystasz z pomocy społecznej z tytułu ubóstwa,
  • oryginał lub urzędowo poświadczony odpis pełnomocnictwa, jeżeli korzystasz z pełnomocnika wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej od pełnomocnictwa w kwocie 17 zł,
  • orzeczenie sądu o ustanowieniu kuratora albo opiekuna, jeżeli reprezentujesz osobę, która jest ubezwłasnowolniona całkowicie lub częściowo,
  • oświadczenie o stanie majątkowym (pobierz oświadczenie),
  • kopie dokumentów, które potwierdzają sytuację zdrowotną (np. orzeczenie o niepełnosprawności), pozycję na rynku pracy (np. umowa o pracę, zaświadczenie o statusie bezrobotnego, legitymacja emeryta lub rencisty) oraz inne dochody i wydatki (np. faktury lub paragony zakupu leków, usług telefonicznych, Internetu),
  • kopię odcinka C mandatu, który otrzymałeś.

Ważne!

Pamiętaj, że:

  • potrzebujemy kompletu dokumentów, aby prowadzić sprawę,
  • musisz podpisać wniosek i oświadczenie o stanie majątkowym,
  • we wniosku warto podać numer telefonu, pod którym jesteś dostępny, oraz adres e-mail, z którego korzystasz,  
  • wniosek możesz złożyć w każdym czasie, wtedy, kiedy tego potrzebujesz.

Jak złożyć wniosek

Wniosek z dokumentami możesz:

  • przesłać pocztą – na adres: Centrum Mandatowe w Nysie, ul. Stanisława Moniuszki 9-10, 48-300 Nysa,
  • elektronicznie – za pośrednictwem ePUAP na nr: /glhcw67482/skrytka
  • elektronicznie – na portalu eUrząd Skarbowy w zakładce ZŁÓŻ DOKUMENT akcja PISMO OGÓLNE
  • złożyć osobiście lub przez pełnomocnika

Postępowanie prowadzi Naczelnik Pierwszego Urzędu Skarbowego w Opolu (dalej: Naczelnik).

Decyzja o umorzeniu grzywny z mandatu jest uznaniowa. Każda sprawa rozpatrywana jest indywidualnie. Nie zawsze otrzymasz umorzenie.

 

 

 

 

 

 

Pliki do pobrania