«Powrót

Spotkanie z członkami Stowarzyszenia Księgowych w Polsce

Spotkanie z członkami Stowarzyszenia Księgowych w Polsce

Spotkanie z członkami Stowarzyszenia Księgowych w Polsce

przedstawicielki Izby Administracji Skarbowej w Opolu na spotkaniu z członkami Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
przedstawicielki Izby Administracji Skarbowej w Opolu na spotkaniu z członkami Stowarzyszenia Księgowych w Polsce
przedstawicielki Izby Administracji Skarbowej w Opolu na spotkaniu z członkami Stowarzyszenia Księgowych w Polsce

Przedstawicielki Izby Administracji Skarbowej w Opolu wygłosiły prelekcję dla członków opolskiego oddziału Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (SKwP). Spotkanie dotyczyło potwierdzania tożsamości na infolinii KAS telePINem.

 

8 marca br. w siedzibie opolskiego oddziału SKwP w Opolu, Zastępca Dyrektora Izby Administracji Skarbowej w Opolu, pani Edyta Trzaskowska wraz z ekspertkami opolskiej Izby Administracji Skarbowej przeprowadziły prezentację połączoną z panelem dyskusyjnym nt. potwierdzania tożsamości telePINem i usług w e-Urzędzie Skarbowym.

Tematyka spotkania koncentrowała się na zadaniach realizowanych przez biura rachunkowe przy rozliczaniu przedsiębiorców i składaniu deklaracji. Przedstawicielki opolskiej KAS wyjaśniły nowe rozwiązania, dzięki którym księgowi mogą skontaktować się z urzędem skarbowym i np. ustalić kwoty wpłaconych zaliczek.

Ważną częścią spotkania była dyskusja z księgowymi. Eksperci opolskiej KAS chętnie odpowiadali na pytania i dzielili się doświadczeniami w zakresie obsługi przedsiębiorców. Eksperci opolskiej KAS współpracują z różnymi podmiotami zewnętrznymi, aby wyjaśnić zasady stosowania przepisów podatkowych i nowe rozwiązania w komunikacji podatników z KAS.

Potwierdzanie tożsamości przez telePIN jest częścią projektu informatycznego Multikanałowego Centrum Komunikacji (eMCeK), którego głównym założeniem jest jedna infolinia obsługi klienta. Od 3 stycznia 2024 roku urzędy skarbowe województwa opolskiego biorą udział w pilotażu projektu. Jest to kolejny krok w dążeniu administracji skarbowej do doskonalenia obsługi i zapewnienia wyższej jakości usług.